”Otroligt berörande och starkt”

5/5

Louise Nordhänger

Hörde dig läsa några rader ur din bok. Det var mina ord du läste. Har aldrig vågat säga till någon att jag planerar min dotters begravning. Kanske törs det nu. Tack❤️!

5/5

Linda Karlsson

Vill bara Tacka för ditt enormt fina inslag i TV4s morgonprogram! Jag delar din historia med en son som missbrukar. Han är idag 37år och har hållt på sen han var 15-16år….han säger att han inte vill leva detta skitliv, och det är dom orden som gör att man aldrig vill ge upp. Tusen tusen TACK för du belyste alla oss föräldrars oro, det gjorde att jag inte känner mig så ensam i min situation.

5/5

KRAM Nina

Vill bara säga att du var väldigt bra i TV i dag. Inga stigma ord och så klok i dina råd

5/5

Christine

Vill bara tacka dig för din bok, den är som att jag själv har skrivit den.

Tårarna rann när jag läste din bok, ledsamt att allt stämmer för mig också, allt är mitt i prick och för känslan att jag inte är ensam om detta. Jag vet naturligtvis att många är i samma situation men jag känner ingen personligen och det är ju tungt på många sätt…jag kan inte berätta för någon då mina vänner inte förstår hur jobbigt och energidränerande detta liv är, jag är bara tyst och nu orkar jag inte med folk längre.

Vill bara tacka dig, din bok blev en konstig tröst.

5/5

Anna

Jag såg ditt klipp från Nyhetsmorgon och jag älskade det du läste upp då det var så gripande och igenkännande. Du är så himla grym som pratar öppet hur det är som anhörig, jag har själv min mamma som är alkis och varje gång jag träffar henne tror jag att det är den sista… men man blir bättre och bättre på att hantera det, heja dig och ditt liv vad du än tar dig an!

5/5

Karin Byström

Anna Bergfors föreläste i Vallentuna för anhöriga till någon med missbruk, utifrån sin bok ”Jag. Har. Inga. Ord. Kvar”. Föreläsningen gavs via zoom och det fungerade bra. Det märks att Anna är en van föreläsare. Det var bra att Anna inledningsvis läste ur sin bok för att sedan berätta mer om vilka händelser som låg bakom texterna. Det var professionellt. Det märks att Anna har bearbetat mycket av sina egna erfarenheter av att ha anhöriga med missbruksproblematik, hon kan balansera saklighet med hjärta och känsla. Anna skapade ett gott klimat under föreläsningen vilket låg till grund för att åhörarna kunde ställa alla sina frågor. Jag kan varmt rekommendera Anna som föreläsare och gärna till målgruppen anhöriga.

5/5

Marie Winbo

Anna ger en personlig och viktig föreläsning. Hon delar med sig av egna erfarenheter och sätter ord på sånt som kan vara svårt att tala om, men som är så viktigt att prata om.
Anna som talare är lugn och har en tydlig tråd som är lätt att följa. Hon är trovärdig och lyhörd för frågor som uppkommer under föreläsningen.
Hon är professionell och dessutom himla trevlig! Rekommenderas varmt!

5/5

Nina Jansson

Den var personlig, och med en bra struktur. Anna höll den på en bra nivå, trots det mycket känsliga och jobbiga ämnet. Bra att Anna höll tiden med en lagom frågestund efter. Proffsig trots det mycket personliga ämnet.

5/5

Angelica Byström AHA Örebro

Annas föreläsning var lysande och inspirerande för att den var gripande, äkta och den beskrev känslan att vara anhörig på ett naket och hoppfullt sätt.  Jättebra att Anna läste dikterna först, pratade efteråt och hade god tid för frågor. Ingen lämnas oberörd. Det bästa av allt är att Anna tar avstånd från offerkänslan och beskriver dagens mående som lyckligt – det inger hopp! 🙏🏻
Alla älskar Anna. Hon är varm och hjärtlig och man känner sig väl mottagen eftersom hon tydligt berättar upplägget.
Tack Anna för att du kom och för att du är så inspirerande och modig! ❤️

5/5

Marie Winbo

Den lilla fina boken ”Jag har inga ord kvar” borde alla läsa. Så starkt. Så naket. Vem har inte anhörig eller vän med missbruksproblem? Det är bara så svårt att prata om det. Anna bryter tystnaden. En dörröppnare som skapar samhörighet. En tröst. Vi är inte ensamma. Tack för att du bjuder på dig själv, Anna.

5/5

Maria Jernsdotter Björklund

Hej Anna!

Jag råkade se dej på TV 4. Jag gick direkt och beställde din bok! Känner igen mej så träffande och direkt i det du berättade och läste upp! Just detta med all skam och skuld, det är fasansfullt att vara mamma till missbrukande barn! Jag har 3 barn varav 1 har en missbruksproblematik och allt vad det leder till… just nu kaos hela jul o nyår sådan fruktansvärd ångest! Min son är 34 år och har levt med detta till o från i ca 20 år. Jag har aldrig träffat någon som har samma erfarenhet från just att vara mamma till missbrukande barn. TACK för att du delade med dej och skrev en bok! Jag fick tröst bara av att höra dej berätta. Självklart vet man ju att man ej är ensam, men man känner sej ju totalt ensam i detta…. ” ser fram emot” att läsa din bok! Starkt av dej att ge ut!!

5/5

Catarina Larsson