Jag är ju ganska ny som företagare, startade min enskilda firma i augusti 2020 och har aldrig haft eget företag tidigare.
Jag är dessutom ganska ”nervös” av mig när det gäller deklarationer och skatter, vill verkligen inte att det blir fel med redovisning och bokföring och allt som rör företaget rent skattemässigt och juridiskt.
Jag skulle skämmas ihjäl om jag skulle få anmärkning på deklaration till exempel (precis som jag höll på skämmas ihjäl när jag fick en parkeringsanmärkning en gång…).
Jag vill helt enkelt göra rätt och därför bestämde jag tidigt att jag ska anlita ett proffs, en professionell redovisningsbyrå som hjälper mig med bokföring och allt pappersarbete runt företaget.
Jag ville gärna ha en lokal byrå så man kan träffas vid behov och fick tips om redovisningsbyrån RÅDEK.
RÅDEK har verksamhet i Eskilstuna och i Flen, Katrineholm och Nyköping här i Sörmland och har lång erfarenhet av revision, redovisning och beskattningsfrågor.
RÅDEK hjälper mig med med momsredovisning varje kvartal samt deklaration och årsbokslut och vi träffas varje kvartal.
Jag använder ett bokföringsystem som heter Fortnox och jag har lärt mig hur man bokför men resten hjälper RÅDEK mig med.
Även om det kostar en slant så är det värt varenda krona för det minskar mina stressnivåer enormt mycket!
Dessutom är de inte bara proffsiga, de är serviceminded och har ett riktigt fint bemötande.
Jag är mycket nöjd med dem helt enkelt.
Hur gör du som är egenföretagare?
Sköter du all bokföring och redovisning själv eller anlitar du åxå en byrå?
/Anna