Anna Bergfors

Social media night 2021

Förra veckan, den 21/10-21, deltog jag i ett event som heter Social media Night 2021.

Ett mycket inspirerande event som ägde rum på trevliga Valvet i Eskilstuna.

Kvällen inleddes med att vi bjöds både på bubbel….

och goda snittar…

Arrangörerna till eventet är Benny Skyttman från Valvet och Linda Carling från Watt & Veke i Eskilstuna.

Kvällen bestod av 4 talare som pratade om social media ur olika perspektiv och först ut var Madeleine Gustafsson från Think Happy Thoughts som har sitt säte i Örebro.

Madeleine är mycket kunnig och inspirerande att lyssna till och hennes fokus var kundens köpresa och vad som styr oss i vår konsumtion.

Ett av Madeleines många tips är att man ska se till att registrera sitt namn/varumärke i alla sociala kanaler även om man inte använder alla och se till att din bio är optimerad!

Därefter klev Fredrik Lindqvist från Viva Media upp på scen.

Fredrik bjussade på mycket matnyttigt och ett av hans tips är att man gärna ska ha ett manifest, en vision för sin verksamhet som man kan använda i sin kommunikation i sociala media.

Efter Fredrik så tog Emil Berglund från astory i Eskilstuna plats på scenen.

Emil pratade om storytelling och som berättelser som förändrar.

Emil tipsade om en massa saker men det som blev top of mind hos mig var att han sa att ”Man glömmer information men man glömmer inte en berättelse”.

Det stämmer till 100 % skulle jag säga!

Sist ut varv Kristofer Arwin som har en lång meritlista och var en av grundarna till Pricerunner.

Nu driver han TestFreaks och pratade om vikten av att ha omdömen och recensioner på sina sociala kanaler.

En sak som jag verkligen ska försöka utveckla på mina hemsidor! 

Kvällen avslutades med ett panelsamtal där vi i publiken fick ställa frågor.

En riktigt bra och givande kväll tyckte jag, och jag hoppas verkligen att detta blir ett återkommande event!

 

/Anna

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.